Voor wie is de mondhygiënist?

De mondhygiënist zorgt ervoor dat jouw gebit weer helemaal schoon en gezond is. Dat is belangrijk, want onderzoek wijst uit dat de gezondheid van je mond invloed heeft op je algehele gezondheid en vice versa. Iedereen heeft dus baat bij een bezoek.

Heb je last van een slechte adem, bloedend tandvlees of zijn je tanden verkleurd door roken of andere gewoontes? De mondhygiënist helpt bij deze en andere klachten.

Bij De Schone Tanden Praktijk behandelen we eventuele tandvleesproblemen en vertellen we hoe je je gebit zelf het beste schoonmaakt. Als je dit goed doet en regelmatig een bezoek brengt aan de mondhygiënist, voorkom je gaatjes en andere problemen.

Voor een bezoek aan De Schone Tanden Praktijk heb je geen verwijzing of toestemming nodig van je tandarts.

Veel voorkomende klachten waarbij de mondhygiënist helpt

Slechte adem

Heb je een vieze smaak of slechte adem? Dit kan veroorzaakt worden door een ontsteking van het tandvlees. Door de ontsteking te behandelen verdwijnen die vieze smaak en geur.

Aanslag / verkleurde tanden

Aanslag van koffie, thee, roken en andere verkleuringen door (eet)gewoontes halen we in De Schone Tanden Praktijk weg. Dit maakt je tanden weer mooi wit.

Bloedend tandvlees

Heb je een slechte smaak of ademgeur? Dit kan veroorzaakt worden door een ontsteking van het tandvlees. Door de ontsteking te behandelen verdwijnen die vieze smaak en geur.

Veel tandsteen boven of onder het tandvlees

Dit doen we o.a. door tandsteen onder en boven je tandvlees weg te halen.

Speciale aandacht voor kinderen

Hebben je kinderen veel gaatjes en/of moeite met tandenpoetsen? Weet je zelf niet goed hoe je je kind het beste poetst? In De Schone Tanden Praktijk besteden we uitgebreid aandacht aan het schoonhouden van het gebit van kinderen.

Geen pijn of last?

Ook dan kan er iets aan de hand zijn. Zo gaat een tandvleesontsteking meestal niet gepaard met pijn. Het is daarom altijd goed om de conditie van je tanden en je tandvlees door een mondhygiënist te laten checken.

De Schone Tanden Praktijk
Dorpsstraat 49